.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افشای قتل مردم مصر به‌دست سعودي‌ها

يكي از رهبران شيعيان مصر سلفي‌ها و وهابي‌ها را ابزار دست عربستان براي اجراي پروژه مورد نظرش در اين كشور دانست و از به قتل رساندن مردم توسط وهابي‌هاي سعودي براي فتنه انگيزي در مصر خبر داد.

"احمد راسم النفيس " در گفت‌وگو با فارس درباره توطئه مشترك آمريكا و عربستان براي ترويج ارزش‌هاي غربي و دور ساختن اسلامگراها از ساختار سياسي مصر گفت: بنده شك دارم كه آمريكا داراي چنين توانايي باشد كه افرادي به اصطلاح ليبرال را در صفوف مقدم تحولات سياسي و اجتماعي مصر قرار دهد. البته بهترين گزينه‌اي كه مي‌توان تصور كرد اين است كه ليبرال‌ها بخشي از دولت آينده مصر را تشكيل دهند. اما عربستان پول زيادي در مصر هزينه مي‌‌كند تا وهابي‌ها بتوانند به هرم قدرت در اين كشور صعود كنند و بعيد نيست كه در اين خصوص رياض با آمريكايي‌ها هماهنگ كرده باشد.

*وهابيون و ليبرال‌ها تفاوتي با هم ندارند

اين رهبر شيعيان مصر افزود: بعضي‌ها تصور مي‌كنند ميان وهابيون وابسته به عربستان و ليبرال‌ها اختلافي وجود دارد، در حالي كه آنها با هم هيچ اختلافي ندارند. اكنون نقش آنها در مصر چندان پررنگ و با اهميت مثل سوريه نيست. اما همين گروه‌هاي تندرو در 29 ژانويه در ميدان التحرير پرچم عربستان را به اهتزاز در‌آوردند و شعارهايي سر دادند كه نشاندهنده وابستگي آنها به رياض بود. همچنين گروه‌هاي ديگر در ميدان با فريادهاي "اوباما، اوباما " به نفع آمريكا شعار دادند.

* عربستان خواهان روي كار آمدن دولتي در ظاهر اسلامي در مصر است

اين كارشناس مصري تصريح كرد: وهابي‌هاي تندرو خواهان برقراري دولت مدني با هويت اسلامي در مصر هستند. يعني دولتي با ماهيت سعودي، دولتي كه يك ظاهري از اسلام داشته ولي در عمل ديكتاتور باشد. اين چنين دولتي با معيارها ملت مصر سازكار نيست و اگر خداي نكرده چنين دولتي در مصر تشكيل شود مردم آرزوي حكومت حسني مبارك را خواهند كرد. به همين دليل، بنده معتقدم كه بايد در به كار بردن واژه اسلامگرا درباره آنان بسيار دقت شود.

* دستور عربستان براي قتل شهرونداني مصري با هدف فتنه انگيزي در كشور

وي تاكيد كرد: عربستان براي به قدرت رسيدن حكومتي همچون رژيم حسني مبارك از سلفي و وهابي‌ها كمك گرفته است. رياض به وهابي‌ها دستور داده بود كه در جريان تظاهرات برخي شهروندان مصري را به قتل برسانند و به خانواده‌ها بگويند كه اين اقدام به دستور شوراي عالي نظامي بوده است. وهابي‌ها چنين كاري را كردند اما شوراي عالي نظامي با صدور بيانيه‌‌اي ادعاي مزبور را رد كرد. اين موضوع پنهاني نيست و ملت مصر از آن آگاه هستند./234

*هماهنگي عربستان و آمريكا براي روي كار آوردن وهابي‌ها به قدرت

راسم النفيس در پايان با تاكيد كرد: عربستان با هماهنگي آمريكا مي‌خواهد از طريق تندرو‌هاي وهابي نظام سابق مصر را به قدرت برسانند، اما بيشتر روشنفكران مصري كه اعتقادي به دين ندارند و همچنين وابسته به آمريكا و اروپا نيستند با اين مسئله مخالفند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.984 seconds.